9.00 uur sharp – start de show
Met een show van 90 minuten werden alle filialen van vanHaren schoenen geïnformeerd over de nieuwste mode in schoenen. Welke ‘stappers’ de bedrijfsleiders en verkopers binnenkort kunnen verwachten in de winkel? In de livestream werden de nieuwste modellen gepresenteerd. Vanuit het hoofdkantoor in Waalwijk werden de vragen beantwoord via een meelopende chatfunctie. In totaal twee dagen werd eerst een uitzending gemaakt voor de Nederlandse markt en de volgende dag werd de Belgische vanHaren getrakteerd op al het nieuwe moois. De productie van het filmmateriaal is verzorgd door de Pixelfabriek uit Terheijden.
LinksMedia voor professioneel streamen
Een uniek aangemaakte website voor de twee uitzendingen via een ‘one click’ verbinding met de show en de livechat. Daarmee hoeft de opdrachtgever dus alleen maar de link te delen en zorgen wij voor de look and feel binnen de huisstijl van het bedrijf. Schommelingen in de upload snelheid kunnen schokkerig beeld of zelfs een bevroren beeld laten zien terwijl het geluid gewoon doorloopt. Als je dan een doorlopende show van 90 minuten vlekkeloos wil laten zien is de kans op een storing groot. Daarom uploaden wij via vier verschillende kanalen naar een professionele server. Die server bundelt de vier aparte videostreams en maakt er één strakke videostream van.
Van LiveU naar Vimeo Live naar de website
LinksMedia gebruikt LiveU apparatuur om te uploaden, dezelfde techniek die ook door de NOS en de publieke omroepen wordt gebruikt. De strakke livestream wordt vervolgens doorgestuurd naar Vimeo Live. Daar wordt de chat erbij gevoegd en kunnen polls en interactieve tools in de uitzending worden gebracht. Het totale Vimeo pakket bestaande uit livestream, chat en interactie wordt zichtbaar op onze, voor videoweergave, geoptimaliseerde website. Hiermee realiseren wij een betrouwbare full HD weergave en optimale beleving via één klik voor de kijker waar ook ter wereld.